Industrii

Abonare newsletter

Latest news

  • Cum imi mentin calculatorul in siguranta pe internet?

    20/05/2010 00:02

    Cum imi mentin calculatorul in siguranta pe internet? Se pare ca nu trece o zi în care sa nu auzim despre noi tipuri de...

    read more

  • Este computerul meu sigur, acum ca am anti-virus si anti-spyware?

    19/05/2010 22:56

    Intrebarea "Este PC-ul meu sigur" într-adevăr are doar un singur răspuns: NU. O buna intrebare ar...

    read more

LIMS - Laboratory Information Management Sistem

Un sistem de gestiune a datelor in laborator (SGDL) este software-ul computerului care este utilizat în laborator pentru gestionarea probelor, utilizatorilor din laborator, instrumentelor, standardelor şi a altor functii de laborator, cum ar fi facturarea, gestionarea, şi automatizarea fluxului de lucru.

Un SGDL, un Sistem de Informaţii de laborator (SIL) sau un Sistem de dezvoltare a executiei procesului (SDEP) îndeplinesc funcţii similare. Diferenţa principală este că SGDL este, în general, orientat spre mediu, cercetare sau analiză comerciala, cum ar fi farmaceutica sau petrochimica, si SIL este orientat spre piaţa clinica (spitale şi laboratoare clinice si altele).
PDES are in general o aplicabilitate mai largă de funcţionalităţi inclusiv, tehnici virtuale de fabricaţie, în timp ce de obicei nu sunt integrate cu echipamentele de laborator.
Tendinţa actuală este de a muta întregul proces de culegere a informaţiilor, de luare a deciziilor, de calcul, de revizuire şi eliberare de la locul de muncă şi în afara biroului.

Scopul este de a crea o organizaţie invizibila unde:

  • Instrumentele utilizate sunt integrate în reţeaua de laborator; şi primeste instrucţiuni si liste de lucru de la SGDL şi returneaza rezultatele terminate, inclusiv datele primare înapoi la un depozit central unde SGDL poate actualiza informaţiile relevante pentru sistemele externe, cum ar fi un sistem de executie a fabricarii sau o aplicatie a planificarii resurselor intreprinderii

  • Personalul de laborator va efectua calculele, documentaţia şi rezultatele revizuirii, folosind informaţii on-line de la instrumentele conectate, baze de date de referinţă şi de alte resurse din laborator, utilizand notebook-uri electronice (ELN- uri) conectate la laboratorul Sistemului de Informaţii

  • Gestiunea poate supraveghea procesul de laborator, reacţiona la blocajele din fluxul de lucru şi se asigura ca cerinţele de reglementare sunt îndeplinite

  • Participanţii externi (departament, companie) pot amplasa cereri de lucru cu privire la progresele, rezultatele revizuirii şi imprima certificatele de analiză şi a altor documente (poate chiar istoric) .