Solutii afaceri

Abonare newsletter

Latest news

  • Cum imi mentin calculatorul in siguranta pe internet?

    20/05/2010 00:02

    Cum imi mentin calculatorul in siguranta pe internet? Se pare ca nu trece o zi în care sa nu auzim despre noi tipuri de...

    read more

  • Este computerul meu sigur, acum ca am anti-virus si anti-spyware?

    19/05/2010 22:56

    Intrebarea "Este PC-ul meu sigur" într-adevăr are doar un singur răspuns: NU. O buna intrebare ar...

    read more

Business-to-business (B2B), De la companie la companie

De la companie la companie descrie tranzacţiile comerciale dintre întreprinderi, cum ar fi dintre un producător şi un angrosist, sau între un angrosist şi comerciant cu amanuntul. Termenii sunt de la companie la client si de la companie la afaceri guvernamentale.
Volumul tranzacţiilor de la companie la companie este mult mai mare decât volumul tranzacţiilor De la companie la client. Motivul principal pentru aceasta este faptul că într-un lanţ de aprovizionare uzual vor fi multe tranzacţii de la companie la companie care implică subcomponente sau materii prime, şi numai una dintre tranzacţiile de la companie la client, în special cea de vânzare a produsului finit la clientul final. De exemplu, un producător de automobile face mai multe tranzacţii de la companie la companie, cum ar fi cumpărarea pneurilor, a parbrizelor din sticlă, şi furtunuri de cauciuc pentru vehiculele sale. Tranzacţia finală, un vehicul finit vândut către consumatori, este o singura (B2C) tranzacţie de la companie la client.

Beneficii

Ce face o afacere (în cadrul unei pieţe de desfacere)?

Pentru a înţelege posibilităţile de e-comert de la companie la companie trebuie să ne uităm la modul în care operează o afacere in interiorul unei pieţe şi de a identifica unde există oportunităţi pentru introducerea instrumentelor de comunicare online pentru a eficientiza procesele.

Exemple

Să considerăm, de exemplu, un producător de conserve, precum Heinz (rosii, fructe, supa, etc). De la cine le cumpără şi cui le vinde? De ce produse crezi că au nevoie? Cum sunt ei capabili sa gestioneze inventarul? Ce fel de relatii se angajeaza sa face ei cu furnizorii, distribuitorii şi clienţii?

Aici este o listă a unor activităţi comune in afaceri:

  • Găsirea de clienţi prin vânzări şi marketing

  • Obtinerea cotaţiilor, negocierea preţulului, caietul de sarcini şi contractele

  • R & D. Dezvoltarea produsului (sau serviciului)

  • Vanzarea en-gros şi cu amănuntul prin intermediul clienţilor si distribuitorilor

  • Controlul inventarului, inclusiv dispoziţia de inventar aflate în dificultate şi inteligenţă

  • Calificarea clienţilor pentru a preveni tranzacţiile necinstite

  • Achiziţii de materii prime, componente şi accesorii

  • Optimizarea afacerii prin negocieri cu furnizorii , distribuitorii şi clienţii

  • Gestionarea resurselor IT

  • Facturare

  • Planificarea strategica

  • Gestiunea de proiect

  • Gestionarea finanţelor, a lichiditatilor, a datoriilor şi a investiţiilor

  • Gestiunea Resurselor Umane (Personal)

  • Gestiunea proprietăţii

  • Producerea sau efectuarea serviciilor

  • Depozitare

  • Negocierea online

  • Iniţiată prin cereri sau oferte; Cumparatorii vor ceva, vânzătorii au ceva de oferit

  • Vânzătorii răspund cumpărătorilor prin oferirea de produse sau servicii la un preţ sugerat

  • Cumparatorii răspunde vânzătorilor oferind un preţ pentru anumite produse sau servicii

  • Cumpărarea şi vânzarea poate fi prin intermediar sau secreta şi poate fi pentru o perioada delimitata de timp

  • Specificatiile fixe pot fi negociate în locul sau, precum şi preţul

Caracteristici ale portalurilor de B2B

  • Inregistrarea furnizorilor (sau cumpărători pe o piaţă cerere)

  • Furnizorii oferă produse sau servicii

  • Furnizori ofere detalii suplimentare pentru a permite cumpărătorilor selectia potenţialilor furnizori

  • Portalul poate furniza verificări suplimentare care să permită alte precizare pentru furnizori: de credit, referinţe, de cercetare

  • Portalul oferă un mecanism pentru căutarea furnizorilor

  • Piata de desfacere poate include informatii publice sau secrete ale ofertei (oferte, preţuri, estimări)

  • Piaţa poate deţine depozite sau plati în numele cumpărătorului pana cand vânzătorul livreaza bunurile

  • Relatiile pot fi pe termen scurt sau pe durata acordului in curs

  • Portalurile pot percepe taxe în favoarea cumpărătorilor sau furnizorilor sau un procent din contractele negociate

  • Pieţele pot fi create în mod independent sau în cadrul relaţiile existente din industrie

Crearea canalelor de comunicatie pentru relatiile in curs

  • Comandare

  • Facturare

  • Planificari partajate, dezvoltare de produs şi de rezolvare a problemelor

  • Reducerea erorilor în comunicare

  • Activarea rapida, comanda / transport maritim şi deplasarile de depozitare în costurile pentru furnizorii dvs.

  • Activarea distribuitorilor şi clienţilor să realizeze studii de piata pentru dvs.

  • Ingreunarea colaborarilor dintre concurenţii dumneavoastră si furnizori

Beneficiile tranzactiilor de B2B

  • Externalizarea părţilor neprofitabile a afacerii dumneavoastră

  • Accelerarea activităţilor de dezvoltare a produsului dvs. - reducerea timpului de patrundere pe piaţă

  • Inteligenta in afaceri si pe piata imbunatatita. Intelegerea pietei dvs. mai bine decat competitorii dvs.

  • Clonarea afacerii dvs. in alte piete de desfacere

  • Îmbunătăţirea vitezei comunicare

  • Facilitarea comunicării dintre clienţi şi furnizori

  • Reducerea risipei din canalele suplimentare de vânzări

  • Abilitati imbunatatite de a experimenta şi invata

  • Rate de retentie mai mari

  • Costuri reduse de achizitie pentru clienti

  • Reducerea costurilor poate fi transferată în preţuri favorabile