Solutii afaceri

Abonare newsletter

Latest news

  • Cum imi mentin calculatorul in siguranta pe internet?

    20/05/2010 00:02

    Cum imi mentin calculatorul in siguranta pe internet? Se pare ca nu trece o zi în care sa nu auzim despre noi tipuri de...

    read more

  • Este computerul meu sigur, acum ca am anti-virus si anti-spyware?

    19/05/2010 22:56

    Intrebarea "Este PC-ul meu sigur" într-adevăr are doar un singur răspuns: NU. O buna intrebare ar...

    read more

Prezentare generala

Un proces de afaceri este "o colecţie de activităţi conexe, structurate care produc un serviciu sau produs care satisface nevoile unui client." Aceste procese sunt critice pentru orice organizaţie în care acestea generează venituri şi reprezintă adesea o proporţie semnificativă a costurilor. Articolele si analiştii MAA dezbat adesea MAA din unul din punctele de vedere: oameni şi tehnologie.

Estimativ vorbind, ideea de proces (de afaceri) este la fel de traditionala ca si conceptele de sarcini, de departament, de producţie si de ieşiri. Abordarea actuala de gestionare şi îmbunătăţire, cu definiţiile formale şi modelarea tehnice, a fost prezenta de la începutul anilor 1990 (a se vedea modelarea procesului de afaceri). Cu toate acestea a existat o confuzie comune în comunitatea IT, cum ca termenul „proces de afacere” este adesea folosit ca sinonim de pentru gestionarea proceselor middleware; sau integrarea sarcinilor pentru aplicatiile software.

Acest punct de vedere poate fi prea restrictiv. Acestea ar trebui să fie avute în vedere atunci când se lectureaza lucrări de inginerie a software-ului care se referă "la procesele din afaceri" sau la "modelarea proceselor de afaceri."

Chiar daca accentul initial asupra MAA a fost pe automatizare proceselor de afaceri mecanice, acesta a fost extins pentru a integra procesele conduse de factorul uman în care interacţiunea umană are loc în serie sau paralel cu procesele de mecanice. Un formular comun este în cazul în care etapele individuale în procesul de afaceri care necesita aplicarea intuitiei umane sau a judecatii sunt atribuite membrilor corespunzători dintr-o organizaţie (similar cu sistemele pentru fluxul de lucru).

Forme mai avansate precum gestionarea interacţiunii umane sunt în interacţiunea complexa dintre lucrătorii umani îndeplinirea unei sarcină de grup. În acest caz, mai multe persoane şi sisteme interacţionează în moduri structurate, ad-hoc, si complet dinamice, pentru a întocmi tranzactii unul la mai multi.

MAA pot fi folosite pentru intelegerea organizatiilor prin vizualizari extinse, care nu ar fi disponibile in alt mod de organizare si prezentare. Aceste vizualizari includ relaţiile dintre procese, care, cand sunt incluse în modelul de proces, furnizeaza raportari si analize avansate care nu ar fi altfel disponibile. MAA este considerată de unii ca fiind coloana vertebrală a gestiunii continutului dintr-o întreprindere.